30.06.2023
Днес, в Държавен вестник, бр. 56 обнародваха Закон за допълнение на Закона за туризма. В него с параграф единствен се създава чл. 6а от Закона за туризма.
С него се регламентира, че за изпълнението на годишната програма за национална туристическа реклама министърът на туризма не прилага разпоредбите на Закона за обществените поръчки в случаите, в които рекламата се изпълнява чрез директно възлагане към дружества от актуалния списък на определените много големи онлайн платформи или много големи онлайн търсачки, публикувани в „Официален вестник“ на Европейския съюз съгласно Регламент (ЕС) 2022/2065 на Европейския парламент и на Съвета от 19 октомври 2022 г. относно единния пазар на цифрови услуги и за изменение на Директива 2000/31/ЕО (Акт за цифровите услуги) (OB, L 277/1 от 27 октомври 2022 г.). Посочено е, че не се прилага за никакви други дейности по подготовка, управление и отчитане на годишната програма за национална туристическа реклама.
С друга нова разпоредба министърът се задължава да публикува ежемесечно на интернет страницата на министерството справка с информация за изразходваните средства, както и за ефективността на рекламата съгласно данните за ефективност, предоставени от платформите или търсачките по гореизложения начин. Справката се публикува и в отворен, машинночетим формат на портала за отворени данни по смисъла на Закона за достъп до обществена информация.
С текста на ЗД на ЗТ, може да се запознаете: тук.
Източник: Официален сайт на ДВ, интернет адрес: https://dv.parliament.bg/